Kettlebell személyi edzés


Minden edzőteremben vannak személyi edzők. De ha olyan személyi edzőt keresel, aki jártas a jógában, a funkcionális anatómiában, és a mozgáskorrekcióban, akkor próbáld ki a személyi edzést velünk! Edzéseinket az igényeidre szabjuk, akkor is, ha mostanában nem mozogtál semmit, és nulláról kezded az életmódváltást, és akkor is, ha már megvannak az alapjaid, de elakadtál edzéscéljaid elérésében, illetve szükséged lenne egy kis motivációra, és egy könyörtelen edzőre, aki kihajtja belőled az edzésmunkát akkor is, ha éppen semmi kedved mozogni. Személyi edzés einkben fontos szerepet kap a mozgáskorrekció, a mobilitás fejlesztése és a funkcionális erőfejlesztés. Ennek eredményeként megtanulod helyesen használni a testedet, odafigyelni a jelzéseire, és így a legtöbbet tudod kihozni magadból mind a teljesítményt, mind a megjelenést illetően.

Edzés kezdőknek

Ha most kezded utadat az életmódváltás és az edzés világába, akkor elsősorban a gyakorlatok helyes kivitelezését fogod elsajátítani, majd a tested gyenge pontjait fogjuk megerősíteni. A mozgáskészség kialakulása után már el lehet kezdeni az erősítést és az állóképesség fejlesztését, elsősorban funkcionális gyakorlatok segítségével. Ezek után kerül sor az edzéscéljaid megvalósítására.

Edzés haladóknak

Ha már van sportmúltad, vagy éppen aktív sportoló vagy, de szeretnél megismerkedni a kettlebell-gyakorlatokkal, szeretnél erősödni, fogyni, fejleszteni az állóképességedet, illetve a meglévő sérüléseiden szeretnél javítani, akkor fordulj hozzánk bizalommal, haladjunk együtt a siker útján! Személyre szabott edéseink a tapasztalt sportolók számára is megadják a többlete, ami szükséges a fejlődésükhöz.

Versenyfelkészítés

Ha megismerted a kettlebell sport alapgyakorlatait, és kedvet kaptál ahhoz, hogy kipróbáld magadat egy vesenyen is, akkor minden segyítséget megkapsz tőlünk a felkészüléshez, akár biagthlon, akár hosszú ciklus versenyszámban szeretnél indulni.

Erőfejlesztés

Az erőfejlesztés a céloktól függően többféle eszközzel, illetve ezek kombinácójával is megvalósítható: kettlebell, saját testsúly, súlyemelő rúd stb. A kiválasztott edzéscélokhoz fogjuk igazítani az eszközöket és a gyakorlatokat, így minden edzés után úgy fogod érezni, hogy közelebb kerültél a céljaidhoz.

Alakformálás

Sokan azért kezdenek sportolni, mert jobb alakot szeretnének, vagy nagyobb izmokat. Ezekkel a célokkal semmi baj nincsen, de fontos megérteni, hogy a külső változások követni fogják a belső fejlődést. Vagyis, ha rendszeresen edzünk, akkor erősek, izmosabbak, strapabíróbbak leszünk, és a testzsírunk is csökkenni fog. Ez utóbbihoz persze a megfelelő étkezés ugyanolyan fontos, mint az edzés.

Rehabilitáció és prehabilitáció

A sportsérülések általában a gyakorlatok helytelen végzése, a túlterhelés, illetve versenyhelyzetek közben történnek meg. Persze az is előfordulhat, hogy minden elővigyázatosság ellenére bekövetkezi egy-egy sérülés. A krónikus sérülések, ízületi traumák esetén jelentős javulás érhető el a megfelelően alkalmazott mobilitási és erősítő gyakorlatok segítségével. A test gyenge pontjainak feltérképezésével és a helytelen mozgásminták kijavításával pedig meg is előzhetjük bizonyos sérülések kialakulását.

Személyi edzés a BSK Crossfight-ban

60-90 perces személyi edzésinket a BSK Crossfight-ban tartjuk hétfőtől péntekig.A személyi edzésen elsődlegesen a vendég fizikai állapotához és edzéscéljaihoz igazodó funkcionális gyakorlatokat végzünk. Az első alkalommal alap saját testsúlyos gyakorlatokból álló állapotfelmérés és írásbeli kérdőív kitöltése után kezdünk bele az edzésmunkába. A fókusz a mozgástanuláson, a helyes mozgásminta elsajátításán és a leghatékonyabb gyakorlatok helyes elsajátításán van. Az eszközök sokfélék lehetnek: Girja (kettlebell), súlyzók, saját testsúlyos gyakorlatok, TRX, medicinlabda, traktorkerék stb., melyeket a kijelölt edzéscélok elérésének szolgálatába fogunk állítani.

A vendégek edzéscéljai sokfélék lehetnek: fogyás, alakformálás, tartásjavítás, rehabilitáció, erőfejlesztés, izomtömeg növelése, állóképesség növelése stb. Az edzéscélok közös megvitatása és kijelölése után célirányosan tudunk dolgozni azok elérésén. A fejlődés elengedhetetlen feltétele a rendszeresség, legalább heti három edzést jelent, melyek közül egy vagy kettő akár otthon is elvégezhető. A vendégek edzéstervet fognak kapni, és a fejlődésüket rendszeres felmérésekkel fogjuk nyomon követni.

Kettlebell edzések helyszíne: BSK Crossfight, 1033. Budapest, Szentendrei út 89-95.

Keress minket elérhetőségeinken: Szücs Gábor és Jakab Sándor

Milyen az a személyi edzés?

Amióta az ismerőseim megtudták, hogy személyi edzéseket is tartok a jógaórák mellett, többen is feltették a kérdést, hogy milyen az a személyi edzés, amit tartok, mert nem tudták elképzelni. Kezdjük azzal, hogy sok ember sablonokban gondolkodik, és ha valakit úgy ismernek meg, mint jógaoktatót, akkor nehezen emelik be azt, hogy ha például ő emellett girja-edzéssel és személyi edzéssel is foglalkozik. Eleve sok embernek vannak prekoncepciói a jógáról és az edzésről is, főleg, amíg nem próbálta.

A jógaóráim után azok, akik még nem jógáztak, gyakran szoktak izomlázat érezni, mert olyan területeket dolgoztattak meg, amiket egyébként nem érnek el. Nyilván, ahogy megismertetjük a testünket és az elménket a jógapózokkal és a helyes légzéssel, a végrehajtás könnyebbé vélik, hiszen a koordináció és a hajlékonyság is fejlődni fog.

A jóga-ászanák gyakorlása és a test edzése között igazából nincs olyan mérhetetlen szakadék, bár a jógapózok inkább statikusak, és a nyújtásra, a mobilitásra helyezzük a hangsúlyt. Ezzel szemben egy funkcionális edzésnél az izmok erősítése és megfelelő gyakorlatok, feladatok végrehajtásának megtanulása van előtérben. Természetesen ez is mozgáskoordinációt és mobilitást is igényel, az izomerőn túl. Tehát mindkét mozgástípussal tanítjuk a testünket különböző mozdulatok végrehajtására, és igyekszünk visszaállítani a természetes mozgáskészséget, fejleszteni a teljesítményt.

A személyi edzések, amiket én tartok, elsősorban funkcionális gyakorlatokból állnak, vagyis nem arra kell gondolni, hogy futógépen kell majd futni, illetve különböző erőgépeket nyomni, húzni stb. Ezek már annyira magától értetődő fitnesz-eszközök, hogy egy átlagos műveltségű ember is el tud igazodni rajtuk és össze tud rakni magának egy nyelvlógató edzést akár, ha van elég kitartása. És még az is lehet, hogy fejlődni fog.

A személyi edzés előnye viszont abban rejlik, hogy az edző feltérképezi a mozgásmintáinkat, figyelembe veszi az esetleges sérüléseket, defekteket, és elgyütt elkezdünk dolgozni az alapokon. A célok a vendég preferenciáitól függenek. Van, aki szeretné a gerinc tartóizmait erősíteni, javítani a tartását, az erőszintjét vagy az állóképességét szeretné fejleszteni. Természetesen sokan fogyni akarnak, és látványos izmokat növeszteni. Ehhez az étkezést is megfelelően be kell állítani, és a céloknak megfelelő edzéstervet kidolgozni.

Az edzések általában 60-90 percesek, és egy átmozgató bemelegítéssel kezdünk. Utána jönnek a feladatok, akár párban, akár köredzésben időre, akár ismétlésszámra dolgozunk. A gyakorlatokat természetesen meg kell tanulni, és ha már rögzült a helyes technika, akkor tudjuk hatékonyan alkalmazni őket. Én sok girja (kettlebel) gyakorlatot alkalmazok, mert szerintem ez egy nagyon hatékony és sokoldalú eszköz. Emellett saját testsúlyos feladatok, TRX-gyakorlatok, fitlabda, egy- és kétkezes súlyzók, traktorkerék, kalapács, medicinlabda és számos más kellék is előkerülhet, amikor éppen szükség van rá.

A cél önmagában sohasem az eszköz, vagy a gyakorlat tökéletes alkalmazása, hanem ezeket rendszerbe foglalva alkalmazzuk a különböző képességek (erő, állóképesség, gyorsaság, mobilitás, koordinációs képesség) fejlesztésére.

Az edzésben néha vannak pörgetősebb állóképességi részek, néha pedig az erőfejlesztésre megyünk rá. Az edzés végén legalább negyed óra nyújtással és hengerezéssel zárunk.

Kapcsolatfelvétel

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.