Kettlebell gyakorlatok – Egykezes swing (lendítés)


egykezes-swing-privategymhuAz egykezes swing mozdulata a girja-sportban a szakítás (snatch) és a kiemelés (clean) előkészítő mozdulata. Sokféleképpen lehet végezni, de egyet érdemes rögtön az elején megjegyezni, hogy merőben más, mint a kétkezes vagy akár a dupla swing.

Ma Ivan Denisovtól tanultunk, az orosz abszolút világbajnoktól, és ő a képen látható módhoz hasonlóan azt tanította, hogy a csípőt nem kell túlzottan hátravinni, illetve az előrelendítésnél sem kell kitloni előre. Ehelyett a törzs előredöntésével és hátravitelével kell létrehozni, felerősíteni vagy csökkenteni az ingamozgást, attól függően, hogy mi a cél. Erre persze az RKC-sek fogják majd a fejüket, mint ahogyan a szemináriumon is tették, de kipróbálás után elgondolkodtak rajta. A girja-sportban minden más, mint a hardstyle kettlebellben.

A törzs előredőlésével előrevisszük a súlypontot a talppárnákra, majd hátraülünk, és a súly szinte erőlködés nélkül fog felemelkedni a levegőbe. A törzset befelé forgatjuk leengedésnél, és hátrafelé a kiemelésnél, így komoly forgatónyomatékot tudunk átadni a golyónak. A karnak végig feszülnie kell, hogy érezzük a golyó súlyát és megmaradjon az ingamozgás.

Ha szeretnéd elsajátítani a kettlebell gyakorlatok helyes kivitelezését, csatlakozz csoportos kettlebell edzéseimhez hétőn és pénteken a BSK Cross Fightban, ha nem jó az időpont, gyere személyi edzésre! Jelentkezz bátran!

A *-al jelölt mezők megadása kötelező!

Név *

Email cím *

Telefonszám *

Mire jelentkezel? *

Megjegyzés

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.